Tangenciální pilotové stěny se neuplatňují tak často, jako stěny nesouvislé. Osová vzdálenost je přesně rovna průměru piloty, takže mezi nimi nevzniká žádný volný prostor. Oproti stěnám volně nesouvislým mívají tangenciální vyšší únosnost a také jednodušší umístění kotev, které se obejde bez předsazených převázek.
Naopak jejich nevýhoda spočívá ve vyšší spotřebě materiálu. Voda u tangenciálních pilotových stěn volně protéká mezi pilotami, není proto třeba je dodatečně odvodňovat.
Kompletní návrh a posouzení pilotových stěn lze provést pomocí programů GEO5 Pažení návrh nebo GEO5 Pažení posudek.
Programy nabízejí možnost kotvení pažící konstrukce pomocí kotev různých typů. Předpínací kotvy tyčové (VSL, Dywidag), pramencové kotvy (VSL, Dywidag), šroubovací kotvy – systém Helix (Helical Anchors Ltd, Chance, MacLean), tyčové kotvy nepředpínací (VSL, Minova), kotevní táhlo. Parametry kotev různých typů a výrobců jsou obsaženy v databázi, která je součástí programu.
Další zdroje:
Inženýrský manuál - Posouzení vícenásobně kotvené stěny
Online nápověda - Výpočet štětové stěny
Výukové video - Návrh nekotvené štětové stěny v programu Pažení Návrh
Výukové video - Návrh kotvené stěny v programu Pažení návrh
Další typy pažících konstrukcí řešených v programech GEO5:
- Pilotové stěny nesouvislé
- Pilotové stěny převrtávané
- Štětové stěny
- Podzemní stěny (Milánské stěny)
- Záporové pažení (Berlínské pažení)